İçeriğe geç
24 Haziran 2026, Çarşamba Son dakika gelişmeleri
Cumhuriyet Halk Partisi 2 dk okuma

Staj ve Çıraklık Mağdurları İçin Meclis’te Çağrı: Emeklilik Başlangıcı Sayılsın

Staj ve çıraklık mağduriyeti, TBMM Genel Kurulu’nda bir kez daha gündeme geldi. Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar, meslek liseleri, çıraklık eğitim merkezleri ve staj programları kapsamında genç yaşta çalışma hayatına katılan milyonlarca vatandaşın emeklilik hesabında yok sayıldığını belirterek düzenleme çağrısında bulundu.

Staj ve çıraklık mağduriyeti, TBMM Genel Kurulu’nda bir kez daha gündeme geldi. Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar, meslek liseleri, çıraklık eğitim merkezleri ve staj programları kapsamında genç yaşta çalışma hayatına katılan milyonlarca vatandaşın emeklilik hesabında yok sayıldığını belirterek düzenleme çağrısında bulundu.

Staj ve çıraklık mağduriyeti, TBMM Genel Kurulu’nda bir kez daha gündeme geldi. Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar, meslek liseleri, çıraklık eğitim merkezleri ve staj programları kapsamında genç yaşta çalışma hayatına katılan milyonlarca vatandaşın emeklilik hesabında yok sayıldığını belirterek düzenleme çağrısında bulundu.

Yontar, birçok kişinin öğrencilik döneminde fabrikalarda, atölyelerde ve üretim alanlarında fiilen çalıştığını, vardiyalara kaldığını ve ekonomiye katkı sunduğunu ifade etti. Devletin bu kişileri o dönem sigorta sistemi içinde kayıt altına aldığını hatırlatan Yontar, emeklilik aşamasına gelindiğinde ise aynı sürelerin başlangıç olarak kabul edilmemesinin büyük bir adaletsizlik yarattığını söyledi.

TÜM GELİŞMELERİ ANLIK TAKİP İÇİN TÜRKİYE’NİN KISA SÜREDE EN BEĞENİLEN KAMU HABER SAYFALARI ARASINA GİREN KAMU1’İ İNDİRMEYİ UNUTMA. TIKLA İNDİR.

“Üretimde vardılar, emeklilikte yok sayılıyorlar”

Staj ve çıraklık mağdurlarının uzun süredir çözüm beklediğini dile getiren Yontar, “Üretirken vardık da emekli olurken neden yokuz?” sözleriyle vatandaşların talebini Meclis kürsüsünden gündeme taşıdı.

EYT düzenlemesinin ardından bu mağduriyetin daha görünür hâle geldiğini vurgulayan Yontar, staj ve çıraklık döneminde yapılan sigortaların emeklilik başlangıcı olarak kabul edilmesi gerektiğini belirtti.

Mağdurlar yasal düzenleme bekliyor

Staj ve çıraklık mağdurları, yıllardır sigorta başlangıçlarının emeklilik hesabına dâhil edilmesini talep ediyor. Meclis’te yapılan değerlendirmelerde, bu talebin bir ayrıcalık değil, geçmişte fiilen çalışan ve sisteme kayıtlı olan vatandaşlar için gecikmiş bir hakkın teslimi olduğu ifade edildi.

Topluluk · Yeni

Yalnız değilsin. Adaylar burada buluşuyor.

Kamu1 topluluk forumunda kadın ve erkek tüm adaylarla bilgi alışverişinde bulun, deneyimini paylaş. Birebir mesajlaş, soru sor, yeni arkadaşlıklar kur. Sınav günü, başvuru kuyruğu, tercih dönemi — yanında bir topluluğun olsun.

  • Kadın & erkek adaylarla güvenli bilgi paylaşımı
  • Birebir özel mesajlaşma
  • Konu bazlı tartışma odaları (KPSS, memur, sözleşmeli, ilan)
  • Arkadaş edin, takip et, etkileşim kur
  • Editör onaylı, moderasyonlu güvenli ortam
Topluluğa gir
Konu Başlıkları Bu haberle ilişkili başlıklar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kamu1 Uygulaması Tüm haberlere anlık erişim İndir